Tönkrement a számítógépem. Hogyan nyerhetem vissza számlaadataimat?

A MOST Számlázó Program az adatokat PostgreSQL adatbázisban tárolja, az adatbázis fájl kiterjesztés neve: .mostbak. Ennek a fájlnak a megőrzése, megtalálása a feladat, mert a weboldalról bármikor letölthető maga a PorgramTECH MOST.

  • Ha az adatbázis nem az összeborult gépen futott, akkor továbbra is elérhetőek az adatok a másik gépen, vagy tárhelyen. Ilyenkor csak a kliens programot kell demoban futtatni e weboldalról, majd csatlakozni az adatbázishoz.
  • Ha az elveszett gépen voltak tárolva az adatok, akkor a merevlemez maradványaiból, vagy külső eszközre történt mentésből lehet a visszaállítást elvégezni. A működési mentések, automatizált biztonsági mentések és a kézi adatbázismentések egyaránt .mostbak kiterjesztésű fájlokkal dolgoznak, a Windows szokásos fájlkeresési módszerei egykével gyűjthetők össze. Ennek (több fájl esetén ezek egyesével történő) az újratelepített demoba való visszatöltésével a Bizonylatok/Bizonylatműveletek almenüben ellenőrizhető, hogy valóban tartalmazza-e a fájl a szükséges számlákat.
  • Ha olyan adatbázist nem sikerül találni, mely tartalmazza az összes számlát, akkor teljes visszaállításra nincs lehetőség. Azonban ebben az esetben is erősen javasolt és egyszerűbb is a részeleges adattartalmú adatbázist megtartani és ezzel újraüzemelni a MOST-ot.
  • Ha nem sikerült adatbázist találni, akkor a demo újraüzemelhető
    • aktiválással: ügyfélszolgálati emailcímünkön kérhető aktiválókódnak a Fájl/Termékaktiválás menübe történő bemásolásával és
    • a NAV Online Számla adatok ismételt megadásával, valamint
    • a demó programban található példa tömbök tulajdonságai módosításával - pl. a Sorszám előtti egyéb karakterek mezőben eddig nem használt előtag megadásával - elkerülhető a korábbi számlasorszámok ismétlődése, beérése.

A jövőre vonatkozóan, tehát már az újraüzemelt programban beállíthatóan, a következő biztonsági mentési megoldásokra van lehetőség:
https://most.programtech.hu/biztonsagi_adatmentes_GYIK