Hogyan nyomtathatok számlát, számlamásolatot fájlba, hogy elküldhessem e-mailben?

Gyakori igény, hogy az adott bizonylatot, árajánlatot, szállítót vagy számlát emailben kell az ügyfél részére eljuttatni. (Számla pdf csatolmányként való emailes küldése Magyarországon abban az esetben szabályos a NAV 2019-es számlázásról szóló információs füzete szerint, ha elektronikus számláról van szó, vagy ha papíralapon is eljuttatjuk a számlát a befogadóhoz!) Az erre legalkalmasabb formátum a pdf. A ProgramTECH MOST program kétféle megoldással rendelkezik.

PDF állomány küldése a bizonylat kiállításakor

Minden új bizonylat, számla, szállítólevél, árajánlat és díjbekérő a saját és vevői példányok nyomtatásakor emailben is továbbítható az ügyfél részére. Ehhez az adott ügyfélhez a Törzsadatok / Ügyfelek / Alapadatok menüpont alatt az be kell állítani a fogadó email címet, illetve a Fájl / Beállítások / Email menüben be kell állítani az emailek küldéséhez szükséges email levelezőszolgáltatótól megkapott SMTP paramétereket. A harmadik beállítás a Törzsadatok / Bizonylattömbök, ahol adott tömbre a Módosítás gombon az Első példányt emailben küldje az ügyfélnek lehetőséget szükséges bepipálni.

PDF állomány küldése később

A Bizonylatok / Bizonylat műveletek menüpont alatt ki kell keresni a szükséges bizonylatot, majd a jobb alsó sarokban a Nyomtat-néz / Aktuális bizonylat menüre kell kattintani. A megjelenő dialógusban csak egy pdf fájl nevet kell megadni és létrejön a bizonylatot tartalmazó pdf állomány.

Hasznos volt ez az oldal?