Honnan tudom, hogy nem megy a NAV és hogyan számlázhatok ilyenkor?

Ha hibaüzenet érkezik számlázáskor, például

  • az adószám lekérdezés sikertelenségére utaló, vagy
  • a ...kérés üres választ adott vissza...vagy
  • a ...távoli kiszolgáló nem érhető el...
  • ...bezárták az alapul szolgáló kapcsolatot...

hibaüzenet érkezik, nagy valószínűséggel a NAV online adatszolgáltatásra szolgáló rendszerével van probléma. A rendszerhiba nem feltételenül jelenik meg a program adatkapcsolatot ellenőrző funkcióján, illetve a NAV oldalra látogatva sem tapasztalunk semmi rendkívülit (general error visszajelzés esetleg).

Számla ebben ezen esetben is rögzíthető:

  • Az adószámlekérdezés hibája esetén a Folytatás gombbal tovább lehetséges haladni, illetve
  • az adatszolgáltatás egyéb akadályoztatása esetén a program megkérdezi, hogy a adatszolgáltatás sikertelensége ellenére is megtörténjen-e a nyomtatás.
  • Közvetlen bolti ügyfélforgalom esetén és amennyiben a fenti megoldás lassítja a számlázást, a NAV kapcsolat leállítható a Fájl / Adatátadás NAV rendszerek felé / NAV Online Száma bejelentkezési adatai / Számlakiállítás engedélyezése abban az esetben, ha a NAV rendszere nem működik ... funkción.

Az adatszolgáltatás haladéktalan pótlása

Később - az Áfa tv. 10. melléklet szerint NAV oldali hiba esetén annak helyreállását követő 48 órán belül, saját rendszerhiba esetén 24 órán belül, illetve elhúzódó hiba bejelentéskötelezett stb. - az adatszolgáltatást el kell végezni a Bizonylat műveletek menü NAV Online számla / Összes nyitott számla státuszának frissítése funkción, illetve amennyiben az előző bekezdésben utaltak szerint kikapcsolták, a NAV adatszolgáltatás funkció visszakapcsolásával, majd a Bizonylat műveletek menü NAV Online számla / Összes nyitott számla státuszának frissítése funkción való engedélyezéssel. Az adatszolgáltatás sikerességét ellenőrizni szükséges.