A NAV felület lassulása során keletlezett ABORTED státuszú számlák kezelése

A ,,A megadott számla sorszámmal már történt adatszolgáltatás" okú ABORTED státuszú adatszolgáltatás javítását az esetek többségében a ProgramTECH MOST automatikusan elvégzi a 2.7.1 verziótól: Változások listája

Amennyiben mégis találkozna a hibával, javítása:

  1. Ellenőrizze az ABORTED státusz okát a Bizonylatok / Bizonylat műveletek / NAV Online számla menüben a számla kiválasztása után kattintandó Aktuális számla státusza / Aktuális NAV státusz fülön a message oszlopban. A szöveg olvasható a táblázat sormagasság keretre helyezett kurzorral történő növelésével.
  2. Meg kell keresni a NAV oldalon az adott sorszámú számla adatszolgáltatását és technikai érvényteleníteni: bejelentkezés a NAV online oldalra->Számlák /Kimenő számlák->Részletes szűrés kikapcsolása->Számla vagy módosító okirat mezőben sorszám megadása->adott számla során Műveletek/Technika érvénytelenítés; majd ennek a jóváhagyása a Nyilatkozatok / Adatszolgáltatás érvénytelenítése->adott számla kiválasztása->Érvénytelenítés elfogadása nyomvonalakon.
  3. Technikai érvényteleníteni a programban: a Bizonylatok / Bizonylat műveletek / NAV Online számla menüben a számla kiválasztása után kattintandó Aktuális számlastátusza / Aktuális NAV státusz fülön a piros feliraton.
  4. Újraküldés: A technikai érvénytelenítéseket követően az Bizonylatok / Bizonylat műveletek / NAVOnline számla / Összes nyitott státuszú számla frissítése menün kezdeményezhető az újraküldés.
  5. Amennyiben stornózta a hibaesemény bekövetkeztekor az ABORTED számlát, az érvénytelenített számla is ABORTED státuszt kap. Ennek a javítása eltér a fentiektől: kizárólag a programban kell technikai érvényteleníteni, majd az újraküldést kezdeményezni.