Honnan tudom, hogy van-e navos kapcsolata a számlázó programomnak?
A Fájl / Adatátadás NAV rendszerek felé / NAV Online számla bejelentkezés adatai / Beállítások ablak Ellenőrzés funkcióján. Ha itt hibaüzenetet kap, fontos beazonosítani az okokat, hogy az elhárítás célzott lehessen:
- megnyitható a nav online adatszolgáltatás oldal, ha igen, nincs karbantartás publikálva vagy annak hiányában egyéb hibaüzenet például "common error"?
- internetkapcsolat ellenőrzése: sikerül megnyitni egy olyan weboldalt, melyet aznap még nem látogatott meg?
- biztonsági szoftverek (tűzfal, antivírusprogram) nem blokkolják adatok számítógépről való ki-, belépését?
- a technikai felhasználó adatai rendben vannak?
Olyan helyzetet is láttunk már több ízben, hogy nem jelzi ki (például 2021.01.11. 08:45-től tapasztalható, de még 10:43-kor nem tüntették fel a lassulás tényét) a NAV Online felület, hogy akadozik az adatszolgáltatást fogadó szolgáltatás, és egyéb jel sem utal rá, például a felület megnyílik böngészőben.
A ProgramTECH MOST-ban átmenetileg kikapcsolható az adatszolgáltatás funkció és NAV-os kapcsolat híján is lehet számlázni. NAV Online számla hibatűrés címmel olvasható, hogyan.