Hibák beküldése, hogyan kérdezzek?

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy szoftvereink hibátlanul és egyértelmű módon működjenek. Ugyanakkor előfordul, hogy a szoftver mégsem a vártnak megfelelően működik. Ennek számos oka lehet a szoftverhibától kezdve a nem megfelelő beállításon keresztül a téves tesztelésen át vagy ezek kombinációja.

Email visszajelzés küldése előtt

  • Ellenőrizze, hogy Windows operációs rendszere naprakész, minden frissítés telepítve legyen.
  • Antivírus szoftver megfelelően működik, nincs vírus a számítógépen.
  • Az ügyviteli szoftver aktuális kiadása fut a számítógépen. A Fájl / Új verzió ellenőrzése menüpontban ez ellenőrizhető. Hiba esetén érdemes a frissítést akkor is lefuttatni, ha nincs új verzió.

A visszajelzések és kérdések kezelése lényegesen gyorsabb és pontosabb, ha azok tartalmazzák a következő információkat.

Az email tartalmi és formai elemei

  • A címzett programtech@programtech.hu legyen.
  • A tárgy mező legyen pontosan kitöltve. Nem szerencsés ez a tárgy, hogy "hiba", "hibák" vagy "kérdés" és hasonlók. Helyette például: "Készletre vételezéskor a vonalkódot nem ismeri fel.".
  • Egy hibával kapcsolatban egy emailen belül levelezzünk, hibajelzés -> válasz -> esetleges viszontválasz, stb formájában.
  • Új témát új emailben jelezzünk. Egy bizonyos tárgyú levélre válaszolva ne tegyünk fel egészen más kérdést.
  • Név, telefonszám és cégnév is sokat segít a probléma azonosításában, kapcsolatfelvételben.

Hiba vagy nem várt működés bemutatása

  • Hiba esetén fontos annak ismételhetősége. Kérjük írja meg pontosan mely menüpontokon keresztül milyen műveletek során jut el a hibáig, lépésenként.
  • Legyen csatolva képernyőkép (PrtScn billentyűvel készített képernyő másolás, majd Paintbe vagy szövegszerkesztőbe Ctrl+V-vel beszúrás), amely mutatja a hibát, a használt szoftver nevét, verziószámát. A képernyőképen ne legyen kitakarva vagy kivágva a szoftver fejléce és lábléce. Az érzékeny adatok természetesen kitakarhatóak.
  • A szövegben legyen információ azzal kapcsolatban, hogy mi is a hiba a képen, mert ez nem mindig triviális.
  • Ha a program működik, de nem úgy ahogy Ön várja, akkor írja meg, hogy Ön szerint hogyan kellene működnie.

Ha a szoftver Ön szerint indokolatlanul lassú, akkor kérjük kövesse ezt a dokumentációt.

Nagyon köszönjük, hogy elolvasta ezt az oldalt. A javasolt módon küldött jelzésre gyorsabban, pontosabb tudunk válaszolni, hatékonyabb a problémamegoldás.