Honnan tudom, hogy e-számla lett-e a kiállított számla?

Több lépésből tevődik össze az e-számla több szolgáltatás együttműködésében. Ha hibát gyanítunk, a hibakeresés során azt kell megnézni, melyik ponton akadt el a folyamat, majd azt ismételni.

  • Hitelesítés
    Azt, hogy a program e-számlaként gyártotta-e le a számlát, azaz elküldte-e hitelesítésre a Bizonylatok / Bizonylat műveletek táblázatban a számla kikeresésével az E-számla oszlop jelölőnégyzete mutatja.
    Ha itt a négyzet üres, javítás: Bizonylatok / Bizonylat műveletek / Nyomtat/Néz / Számla elektronikus aláírása funkción a számla újraküldhető bélyegzésre.
    A sikeres számlakiállítással az e-számla megjelenik a Fájl/ /Beállítások / Elektronikus számla fülön megadott könyvtárban is.
  • Email küldés és érkezés
    A sikeres email kiküldéshez a számlabefogadó rendszerére is szükség van. Hogy a saját oldalon az üzenetküldéskor minden rendben ment, arról a Fájl/ /Beállítások / Email/Sms felületen megadott titkos másolati címre megérkezett számlaemail tanúskodik. Ha nincs itt az email, akkor a fenti felület tesztelésre alkalmas SMTP beállítások ellenőrzése lehetőségen ellenőrizhető az email küldés funkció. Ha sikertelen lenne, egy másik címmel, a beállítások ellenőrzésével is meg kell próbálkozni, mielőtt a szolgáltató felé hibát jeleznénk. A hiba elhárultával a számla mentési mappából, vagy webes tárhelyről 'kézi' emailezéssel küldhető ki a címzettnek.
  • Elektronikus aláírás ellenőrzése
    A hitelesítés ellenőrzése leírás alapján végezhető el. Ha hiba van, a szolgáltató felé kell jelezni.