Program indításakor az adatkapcsolatot visszautasítja a szerver.

Abban az esetben, ha a program indításakor az ügyviteli szoftver nem tud kapcsolódni az adatbázis szerverhez, akkor gyakran ez a hibaüzenet jelenik meg:

Nem hozható létre kapcsolat, mert a célszámítógép már visszautasította a kapcsolatot 127.0.0.1:5432

Gyakran elegenendő a számítógép újraindítása a hiba elhárításához. Ha mégsem, akkor a lentiek jelenthetnek segítséget.

Bejelentkező név és jelszó kérdése

Ennél az üzenetnél nem számít a bejelentkező név és/vagy a jelszó, ettől föggetlen a hiba. A jelszó ellenőrzése az adatbázisban tárolt adatok alapján történik, de odáig nem is jut el ebben az esetben a szoftver. Tehát felesleges próbálgatni egyéb bejelentkező nevet és jelszót, úgysem fog működni mert nem ez a hiba.

Adatbázis helye amihelz nem sikerül a csatlakozás

Az adatbázis amihez az ügyviteli szoftver csatlakozni szeretne az lehet (1) ugyanazon a számítógépen ahol fut a szoftver, (2) egy másik számítógépen a helyi hálózatban vagy egy (3) távoli interneten keresztül elérhető számítógépen.

A hibaüzenetben szerepel egy IP cím, ami alapján ez eldönthető, hogy hol fut fizikailag az adatbázis motor. A 127.0.0.1 (vagy localhost) az minden esetben ugyanazt a számítógépet jelenti ahol fut az ügyviteli szoftver. is. A 192.168-al kezdődő IP cím jelllemzően helyi hálózatot jelent, de természetesen a helyi gép IP címe is lehet az ami 192.168-al kezdődik és lehet egy távoli interneten VPN kapcsolaton keresztől elért számítógép is. Mivel ez a leírás nem az IP címekről szól, ezért most csak a leg gyakoribb, 127.0.0.1-el kapcsolatos hibajavítás kerül kifejtésre.

Telepítve van az adatbázis motor a helyi számítógépre?

újratelepítésével a hiba javítható. Ha a data mappát kézzel nem törölték, akkor helyre áll a rend. Ha törölték, akkor üres adatbázissal fog indulni a szoftver. Ha van biztonsági mentés akkor azt be lehet tölteni, ha nincs, akkor adatvesztés történt.

Telepítve van az adatbázis motor, de tényleg fut?

Ha telepítve van a PostrgreSQL, akkor lehetséges, hogy egy újraindítás megoldja a problémát. Ha nem lehetséges a számítógép újraindítása vagy az nem oldotta meg a problémát akkor a Windows / Feladatkezelő / Szolgáltatások között meg kell keresni a programtech_most elnevezésüt. Az állapot oszlopban Fut-nak kellene szerepelnie. Ha nem, akkor jobb egérgombbal rákattintva az Indítást kell választani. Ha nincs egyéb hiba, akkor elindul.