EDI - Elektronikus Adatcsere Modul
Az EDI (Electronic Data Interchange, azaz elektronikus adatcsere) számítógépek közötti, akár emberi közreműködés nélküli adatcserét jelent, egy formája az elektronikus számlázásnak. Jelen esetben ez a bejövő rendelések fogadását és számlák küldését jelenti. Az EDI alapfeltétele és egyben lehetősége is az, hogy a kommunikációban mindkét fél egy előre pontosan rögzített nyelvet használ az elektronikus adatcsere közben – ez maga az EDI szabvány.
Ez azt jelenti, hogy a rendelések, valamint sok más hasonló üzleti üzenet is, automatikusan, szabványos formátumban érkeznek be a ProgramTECH MOST Ügyviteli rendszerbe. A rendeléseket nem kell kézzel rögzíteni – az adatok azonnal bekerülnek a rendszerbe, csökkentve az adminisztrációs hibák lehetőségét és növelve a feldolgozás sebességét. A számlák kiállítása szintén automatizált: nem nyomtatással és postázással, hanem közvetlen adatküldéssel történik a vevő rendszerébe – akár másodpercek alatt.
Az EDI különösen hasznos olyan cégek számára, akik nagy volumenben dolgoznak, rendszeresen kapnak megrendeléseket nagy partnerektől, vagy akiknél elvárás az automatizált, digitális adatcsere.
Üzenet típusa | Magyarázat |
---|---|
PRICAT | Árlista / termékkatalógus – cikkszámok, megnevezések, árak és egyéb termékadatok elektronikus küldése. |
DELFOR | Szállítási előrejelzés – várható rendelések és szállítások időpontja és mennyisége. |
ORDERS | Megrendelés – áruk vagy szolgáltatások megrendelésére vonatkozó üzenet. |
ORDRSP | Megrendelés visszaigazolása – az eladó válasza a vevő megrendelésére. |
ORDCHG | Megrendelés módosítás – a vevő vagy eladó módosítja a korábban leadott megrendelést. |
DESADV | Szállítási értesítés – a küldemény részleteiről szóló értesítés. |
SLSRPT | Értékesítési jelentés – eladott mennyiségek, árbevétel, készletmozgás riport partnerek felé. |
INVOIC | Számla – termékek vagy szolgáltatások ellenértékének kiszámlázása. |
Igény esetén további EDIFACT üzenettípusok, mint például REMADV (fizetési értesítés), INVRPT (készletjelentés), RECADV (áruátvétel visszaigazolás), QUOTES (árajánlat) integrációját is el tudjuk készíteni partnereink számára.
Mi szükséges az EDI-hez?
Bevezetés
A bevezetés jellemzően 3–6 hónapos folyamat, amely során a partnerek egyeztetik az EDI üzenettípusokat, tesztelik a kapcsolatot, és összehangolják az adatstruktúrákat. A bevezetés során műszaki és adminisztratív támogatást nyújtunk, hogy a rendszer zökkenőmentesen indulhasson el. A sikeres bevezetés után a rendszer önműködően, napi szinten dolgozza fel az adatokat.
Az EDI rendszer bevezetéséhez egyszeri díjat számítunk fel, amely tartalmazza a partner-specifikus beállításokat, a kapcsolattípusok konfigurálását, a tesztelési fázist, valamint az ehhez kapcsolódó műszaki és adminisztratív egyeztetéseket. Ennek mértéke jellemzően 100.000 – 500.000 Ft közötti összeg, partnertől és integrációs igényektől függően.