EDI buyer (vevő) és EDI invoicee (számlafizető) kezelése

Az eddigi gyakorlatban a számlán mindig csak egy „Vevő” szerepelt. Az EDI bevezetésével azonban el szükséges különíteni az ügyletben szereplő esetlegesen eltérő számlabefogadó vagy számlázási cím partnert (Invoicee) és a megrendelőt (Buyer). Erre jellemzően nagyobb vállalati szereplők esetében kerül sor, és hasonlóan kell elképzelni, mint webáruházas vásárlásnál a rendelést feladó és a számlázási cím eltérését. Ennek megfelelően:

  1. Invoicee: A számlán a korábbi „Vevő” helyére kerül, mivel a vevői oldalon ő felel a pénzügyi-számviteli folyamatokért, például az Áfa levonási jog gyakorlásáért.
  2. Buyer: Új mezőként jelenik meg a számlán (Megrendelő), jelezve, ki kezdeményezte a vásárlást.

Az ügyviteli szoftverben bejövő megrendelés beolvasása nyomán a rendelésből Teljesítéssel képzett bizonylatokon a szerepkörök a bejövő megrendelés adatai alapján automatikusan kiválasztásra kerülnek, de manuálisan is kiválasztható a megrendelő (Buyer), és a számlafizető (Invoicee) fél.