Távsegítség

Bemutató kérése

Elérhetőség

ProgramTECH MOST ügyviteli szoftver felhasználói dokumentáció

ProgramTECH MOST ügyviteli szoftver felhasználói dokumentáció

Menüpontok ismertetése / Fájl / Beállítások

Beállítások

Minden általános beállítás amely hatással van az ügyviteli szoftverre, az itt érhető el.
A Fájl / Beállítások menü beállításain érdemes végigfutni az első számla kiállítása előtt:

Nyomtatás

Bizonylatokon kívül boríték és egyéb nyomtatványok, pl. csekk, termékcímke nyomtatására jelölhető ki itt a nyomtató. Lehetséges egy vagy több eszközre, illetve eszközön belül tálcára is küldeni bizonylatnyomtatási feladatot a beállítás két további programhelyen való finomításával:
  • A Törzsadatok / Bizonylattömbök menüben a tömbök tulajdonságainál megadható a főbeállítástól eltérő nyomtató. Ezzel más-más nyomtatóra küldhetők például számla eltérő példányai: kijelölhetünk vevőpéldány emailes küldéséhez pdf, saját példány számára fizikai nyomtatót.
  • A bizonylatok készítésekor Rögzítést követően is módosítható a kiválasztott nyomtató.
  • 8cm-es (keskeny- vagy blokk/nyugta méretű) számla kiállításához vagy a tételes listás blokk nyomtatásához jelöljük be a POS nyomtatás bekapcsolása négyzetet, ezt követően kiválasztható POS nyomtató.
  • A Vonalkód nyomtató mezőben a jelölőnégyzet aktíválása után választható ki nyomtató vonalkód, termékcímke nyomtatásához.

Induláskor

Itt választható ki, hogy a program bekapcsolásával bizonyos funkciók is automatikusan elinduljanak:
  • MNB vagy EKB árfolyam lekérdezés,
  • NAV Online felületre felkerült még be nem olvasott, új szállítói számlákról figyelmeztetés,
  • automatikus Emlékeztető program indítás,
  • Telefon Modul indítása.
A Több cég kezelése linken felnyíló szövegfájlban állítható be a következő vállalkozás ProgramTECH MOST licensze. Nincs szükség és technikailag nem is javasolt további telepítés, egy programból kezelhető több licensz. A beállítás után a következő program megnyitáskor kiválasztható, mely cég számlázását kívánjuk elvégezni.

Ügyfélkezelés

Az ügyfél adatlap kezelésével kapcsolatos alapeállítások helye, pl. kötelező legyen-e adószám megadása vagy ügyfélkód használata.

Tételkezelés

  • Árképzés támogatáshoz megadható,
    • hogy milyen árat ajánljon fel a program számlaíráskor
      • nem kizárólag a törzsben megadott ár jelenthet meg, hanem automatizálni lehet például az ügyfélhez rendelt utolsó számlán szereplő árra is
      • hogy beszerzési árból árrés alapján számolja ki a program az eladási árat
    • mi legyen az egységár tizedesjegyeinek száma (javasolt az alapértelmezett 2 tizedes használata, kivéve kis értékű tételel nagy számban való számlázásakor és szervezeteken átívelő integrált ügyvitelnél, alkalmazva a partner által használt értéket).
    • itt kapott helyet a nem számla típusú bizonylatok rögzítés utáni módosíthatóságának engedélyezése (mennyiség tekintetében)
  • Tételek jellemzői

    • Besorolási szám használata (VTSZ/SZJ/TESZOR/egyéb) be/ki kapcsolható
    • Vonalkód használata be/ki kapcsolható
    • Cikkszám használata be/ki kapcsolható
    • Cikkszámon belüli keresés be/ki kapcsolható
    • Adattörlő kód kezelése (tartós adathordozó forgalmazása esetén)
  • A főbb tételjellemzők kezeléseként
    • kiválasztható a megnevezésen túl egyéb tételazonosító, illetve, hogy mi legyen ezek közül az alapértelmezett,
    • mennyiség tizedeseinek számát adhatjuk meg,
    • bekapcsolhatjuk a területszámítást, térfogatszámítást.
  • Kedvezmény feltüntetése bizonylaton 3 lehetőséget ad a kedvezmény megjelenítésére.
  • Beállíthatunk idegenforgalmi adó, IFA vagy a népegészségügyi termékadó, NETA kezelést.

E-mail

Ahhoz a ProgramTECH MOST emailt tudjon küldeni, össze szükséges kapcsolni a levelezőfiókunkat és a MOST-ot.
  • A szokásosan, például levelezőprogramban is megadandó levelezőszerver, felhasználónév, jelszó megadására van szükség.
  • Részletesen leírjuk, hogy a gmailt hogyan kell beállítani.
  • A Programtech Kft. levelezőszolgáltatsását is lehet választani.
  • Az adatok megadása után tesztelhető az emailküldés.

Biztonsági mentés

Biztonsági mentést állíthat itt be, a mentés célkönyvtárának megadásával.

Ügyviteli szoftver biztonsági mentés beállítása

A beállítás elvégzése után érdemes a programból kilépni és újra belépni annak érdekében, hogy a működést ellenőrizzük.

A biztonsági mentésekhez célszerű olyan útvonalat kiválasztani amely fizikailag is másik eszközön található mint az eredeti adatbázis. Azonos eszközre menteni (C meghajtó) szinte majdnem értelmetlen, hiszen ha tönkremegy a merevlemez, akkor mind az éles mind a biztonsági mentés állományok elvesznek, a visszaállítás nem lesz lehetséges. Célszerű legalább külső merevlemezre, másik számítógépre menteni. További lehetőség Skydrive, Dropbox vagy egyéb hasonló szolgáltatás használata.

Ha új könyvtárat hozunk létre, az elnevezésében ne szerepeljen szóköz, vagy az angol ABC betűitől eltérő, például magyar ékezetes betű, vagy egyéb különös karakter (ezeket ugyanis a rendszerek nem biztos, hogy hibamentesen tudják kezelni minden szituációban!).

Ez a mentés a program bekapcsolásakor hajtódik automatikusan végre. Ha a nap során számlázunk, majd biztonsági incidens történik, például elérhetetlenné válnak az adataink, akkor ez a mentés az aznap készült számlát nem fogja tartalmazni!

Négy további lehetőség van a biztonság fokozására:

Raktár

A Készletnyilvántartó Modul esetén aktív. A készlet-, raktárkezelés alapbeállításai adhatók itt meg, például, hogy legyen-e LOT/SARZS-, lejárati határidő kezelés, kalkuláljon a program szállítólevélen szereplő tételek alapján súlyt EKÁER-hez, hogyan történjen foglalalásba helyezés, stb.

Webáruház

Több szintű kapcsolat építhető ki a ProgramTECH MOST és a vállakozás webáruháza között.
  1. A számlázás webáruházból funkció megrendelések adatait olvassa be számlára vagy egyéb bizonylattípusra. A funkcióhoz a Hálózati és Bejelentkeztető Modul szükséges, és a bejövő adatok forrása URL-je magadásával működik. Webáuház típustól függően ez a működés vagy már elérhető, vagy fejlesztendő:
    • Az UNAS és a SHOPRENTER webáruházból történő számlázás adott, a program része. Amennyiben még nincs webáruház kialakítva, akkor az UNAS-t javasoljuk, az adatkapcsolat lényegesen részletesebb és gyorsabb. Esetleges egyedi igényt is csak az UNAS esetében szolgálunk ki.
    • A Joomla Virtuemart, Prestashop webáruházakhoz fejlesztők már elkészítették az adatillesztőt. Elérhetőségüket oldalunkon megatuk.
    • Dokumentációnk alapján bármely egyéb webáruházhoz elkészítehtő: http://most.programtech.hu/sites/default/files/MOST_szamlazo_program_adatatvetel.pdf
  2. A fentieken túl a ProgramTECH MOST és az UNAS valamint SHOPRENTER webáruház készletszinkronja és árszinkronja, valamint az automtikus rendelésbeolvasás is megvalósult, melyet a Készletnyilvántartó Modullal lehet használni.
  3. A ProgramTECH MOST rendelkezik saját webáruházmotorral is. Marketing és kiszállítás elemeket nem tartalmaz, katalógusszerű funkciót nyújt és elsősorban B2B környezetben való használatra javasolt.

EDI

Elektronikus dokumentum interfészen keresztüli számlázást is támogat a ProgramTECH MOST az EDI Modullal. Az EDI számlázást általában nagyobb kereskedelmi láncok vagy intézményi vevők kérése választják Felhasználóink.

Elektronikus számlázás

Az E-számla Modul-on keresztül és elektronikus hitelesítő comaggal a ProgramTECH MOST pdf formában megőrizhető elektronikus számla kiállítását is biztosítja. Az e-számlázás beüzemelését, a kézbesítési mód, mentési könyvtár kiválasztását végezhetjük itt el.

Dokumentumkezelés

A Dokumentumkezelő Modul beállításai választhatók itt ki:
  • az automatikus emailes értesítés dokumentum címzettjei
  • klasszikus iktató üzemmód (nincs lehetőség iktatás törlésére) vagy rugalmasabb üzemmód
  • kötelezővé tehető iktatáshoz dokumentumcsatolás
  • szállítói számlák (Bejövő Számlák Nyilvántartása Modul szükséges ezek kezeléséhez) automatikus iktatásra küldése is itt állítható be
  • stb.

Gyártás modul

A fül a Gyártás Modullal aktív, és alapbeállításai végezhetők itt el.

Pénztárgép

Fizikai pénztárgép csatlakoztatására már nincs lehetőség/szükség a programban. A modul funkciók aktiválásához az Új pénztárgép feliraton a számítógép neve (Gépnév) adható meg.

Szerviz

A Szerviz Modul globális beállításai végezhetők itt el, mint például az alapértelmezetten bekapcsolt Gépjárműszerviz funkciók, vagy a hibajegy, munkalap alapbeállításai kezelése.

Megjelenés

A felhasználói programfelület háttérképe adható meg vagy választható ki.

© ProgramTECH Kft. (2024) - +36 94 900 025 - www.programtech.hu