ügyfélkezelés

Duplán felvitt ügyfél számlái listázásakor a listába kattintással eltűnik az összes adatsor. Hogyan tudom visszanézni ezeket a számlákat?

Ismételten felvinni egy ügyfelet nem szokásos művelet és fejlesztés során nem tiltottuk le. Ugyanakkor különböző ügyfélkezelési korlátozások rendelkezésre állnak, melyeket a felhasználó saját vállakozása igényeire szbava maga szabályozhat a Fájl / Beállítások / Ügyfélkezelés felületen: pl B2B felhasználó esetén az "Ügyfél nevévenek egyedinek kell lennie" opció kizárja a jövőben további azonos nevű ügyfél felvitelét. Szintén hasznos itt az adószám lehet azonos, vagy az automata ügyfélkódkiosztás opciók.

Megoldás

  • Ne használja a Bizonylatok / Bizonylatműveletek / Ügyfél szűrőt, helyette ügyfélnévre az ugyanazen programfelületen lentebb látható szűrő ikonnal jelzett általános szűrés mezőben szűrjön. Ekkor mindkét azonos nevű entitás névre kiállított számlák megjelennek.
  • A másodikként létrehozott azonos nevű entitást, azaz ügyfelet az ügyféltörzsben (Törzsadatok / Ügyfelek) tegye inaktívvá. Ezzel a jövőben elkerüli, hogy a számlakiállításkor két azonos név között kelljen választani; valamint a fenti működés továbbra is valós eredményt hoz, azaz az inaktív ügyfélnévre kiállított számlákat is listázza a program.
  • Kapcsolja be az Ügyfélkezelés fülön az azonos név letiltását.
  • Ha a jövőben szerkesztésre szorul ügyféladat, azt az adott ügyfél adatlapján teheti meg. Az adatlap az ügyféltörzsben a Módosítás gombon szerkeszthető.
  • Lehetőség van eltérő telephelyek megadására is szintén az ügyféladatlapon. Számlázás során a fejlécben meg lehet jeleníteni azonos számlázási adatok mellett más-más szállítási címet.