ügyféladatlap

Duplán felvitt ügyfél számlái listázásakor a listába kattintással eltűnik az összes adatsor. Hogyan tudom visszanézni ezeket a számlákat?

Ismételten felvinni egy ügyfelet nem szokásos művelet és fejlesztés során nem tiltottuk le. Ugyanakkor különböző ügyfélkezelési korlátozások rendelkezésre állnak, melyeket a felhasználó saját vállakozása igényeire szbava maga szabályozhat a Fájl / Beállítások / Ügyfélkezelés felületen: pl B2B felhasználó esetén az "Ügyfél nevévenek egyedinek kell lennie" opció kizárja a jövőben további azonos nevű ügyfél felvitelét. Szintén hasznos itt az adószám lehet azonos, vagy az automata ügyfélkódkiosztás opciók.

Megoldás

  • Ne használja a Bizonylatok / Bizonylatműveletek / Ügyfél szűrőt, helyette ügyfélnévre az ugyanazen programfelületen lentebb látható szűrő ikonnal jelzett általános szűrés mezőben szűrjön. Ekkor mindkét azonos nevű entitás névre kiállított számlák megjelennek.
  • A másodikként létrehozott azonos nevű entitást, azaz ügyfelet az ügyféltörzsben (Törzsadatok / Ügyfelek) tegye inaktívvá. Ezzel a jövőben elkerüli, hogy a számlakiállításkor két azonos név között kelljen választani; valamint a fenti működés továbbra is valós eredményt hoz, azaz az inaktív ügyfélnévre kiállított számlákat is listázza a program.
  • Kapcsolja be az Ügyfélkezelés fülön az azonos név letiltását.
  • Ha a jövőben szerkesztésre szorul ügyféladat, azt az adott ügyfél adatlapján teheti meg. Az adatlap az ügyféltörzsben a Módosítás gombon szerkeszthető.
  • Lehetőség van eltérő telephelyek megadására is szintén az ügyféladatlapon. Számlázás során a fejlécben meg lehet jeleníteni azonos számlázási adatok mellett más-más szállítási címet.

Lejárt időpontú akciókat továbbra is aktívként kezel a program. Így ha beállítok egy új időintervallumot, ami esetleg fedi egy régi akció időintervallumát, akkor a program nem az új akciót veszi figyelembe, hanem a régi "beragadt" akciót hozza.

Akciós, kampány kedvezményes árak felvétele a Törzsadatok / Árkategóriák / Ügyfél egyedi árak almenüben történik. Az akciós árat ügyfélre, termékre/szolgátatásra és időszakra szükséges meghatározni a ProgramTECH MOST-ban.

  • A fenti esetben a probléma oka, hogy ugyanazon ügyfélre és termékre megadott akció határideje még nem járt le - ellentétben a hibajelentéssel, hanem a jövőben végtelenre volt állítva, ezért értelemszerűen "beragadt" - míg egy másik akció is felvitelre került. Azaz egymást fedő azonos időszak alatt ugyanazon ügyfélre és termékre két eltérő árat is megadtak.
  • A program koncepciója az - fedve a gyakorlatot, mely szerint akciós ár általános árhoz képest kedvezőbb konkrét ár -, hogy egy időpillanatban egy akciós ár van érvényben adott termékre, adott ügyfél felé. A megoldás az, hogy módosítással lezárjuk a nem kívánt akció határidejét vagy töröljük azt. Amennyiben adott ügyfél számára a listaártól eltérő alapárral szeretnénk hosszabb ideig dolgozni, azt ne (végtelen kifutású) akcióként értelmezzük, hanem árkategóriaként vagy listaártól eltérő kedvezményként. Az árkategória a Törzsadatok / Árkategóriák menüben, a kedvezmény közvetlenül a Törzsadatok / Ügyfelek ügyféladatlapon kezelhető.