A számlát nem közvetlenül nyomtatjuk, hanem "pdf nyomtatóval" generáljuk, majd továbbítjuk és a befogadó maga nyomtatja ki az eredeti példányt. Július 1-től a közvetlenül PDF-be nyomtatáson kell-e változtatnunk vagy továbbra is követhető-e a gyakorlat?

A programok nem tudják megállapítani, hogy egy nyomat majd fizikai vagy pdf nyomtatóra kerül-e. Ezért a NAV felé történő adatszolgáltatásnak ehhez nincs köze. Más kérdés, hogy a számlakiállítás folyamatát és a kibocsátást legyen az pdf és email vagy fizikai nyomtató, nem nyújtje-e el a NAV oldali válaszra való várakozás....

Fontos hangsúlyozni, hogy a gyakorlat elterjedt és praktikus, ugyanakkor, nem teljesen szabályos így önmagában: a számlakiállításról szóló aktuális adóhatósági információs füzetben olvasható
,,Elektronikus számlának minősül a kizárólag e-mailben megküldött számla." megfogalmazás értelmezése lehetőséget ad a papírszámla emailen, pdf-ként történő megküldésére, ha azt papíralapon is a befogadó rendelkezésére bocsátjuk.

Hasznos volt ez az oldal?

Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.