Mi történik, ha átlag user számára úgy tűnik, hogy van internet kapcsolat (miközben nincs), elkészíti a számlá(ka)t, kinyomtatja, postázza, és mondjuk csak másnap áll helyre az internet kapcsolat?

A rendelet 13/A. § (4)-(7) és a 13/B. § paragrafusaiban előírja a hiba miatti nem teljesítés esetére a tennivalókat. A Felhasználó oldali internetkapcsolati hiba esetét a 13/B. § (4)-(5) bekezdései részletezik: a hiba elhárulását követő 24 órán belül el kell végezni az adatszolgáltatást. Ha az üzemzavar meghaladja a 48 órát, bejelentést szükséges tenni, és manuálisan rögzíteni a számlaadatokat (az online felületen internetkapcsolat hiányában? - a megvalósítást nem részletezi a rendelet).

Ezek alapján a Felhasználónak fel kell ismernie, hogy hiba van a rendszerében, illetve, hogy az elhárult. Az internetkapcsolat ellenőrzésére a Az online számla adatszolgáltatás és a számítógépes környezet c. tájékoztatásban javaslunk ingyenes eszközt, mellyel mind a letöltési (ezen jön a visszaigazolás a sikeres adatszolgáltatásról), mind a feltöltési (ezen küldi be a számlázó program a számlaadatot) sebességet ellenőrizheti: