Program indításakor a kapcsolódás az adatbázishoz nem sikerült, miért?

Ez az üzenet sosem arról szól, hogy hibás volna a bejelentkező név és/vagy a jelszó. Kifejezetten azt jelenti, hogy az adatbázis szervert nem éri el a program.

Adatvesztés!

Mielőtt a javításba belekezd feltétlenül készítsen biztonsági mentést a ProgramTECH MOST könyvtárról, ami alapesetben a C:\PROGRAMTECH_MOST útvonalon érhető el. Ha nem biztos abban amit tesz, akkor inkább kérje informatikusa vagy a mi segítségünket! Sérült rendszerének helyreállítását távsegítség szolgáltatásunk keretében tudjuk vállalni.

Az adatbázis ugyanazon a számítógépen van mint ahol a program is fut.

  • A Windows Programok hozzáadása és eltávolítása menüpontban szerepel PostgreSQL elnevezésű program? Ha nem akkor a ProgramTECH MOST telepítőt újra le kell futtatni és az adatokat egy korábbi biztonsági mentésből visszatölteni.
  • A Windows szolgáltatások között megtalálható a most_postgre szolgáltatás? Ha igen, próbálja elindítani, ha nem akkor az előző pont.
  • Antivírus és egyéb biztonsági szoftver (főleg ingyenes) nem blokkolja a működést?

Az adatbázis egy másik számítógépen van mint ahol a program fut.

  • Be van kapcsolva a másik számítógép?
  • A másik számítógép látszik a Windows hálózati felderítőjében? Ping kérésre válaszol?
  • Tűzfal megfelelően van beállítva? Esetleg érdemes egy percre kikapcsolni és ellenőrizni kikapcsolt tűzfallal.

További információ:
Hogyan telepíthető újra a ProgramTECH MOST?