Hogyan telepíthető újra a ProgramTECH MOST?

Az ügyviteli szoftver letöltésére és újratelepítésére számítógép csere vagy egyéb hiba esetén lehet szükség. A ProgramTECH MOST újratelepítése pár lépésben, körülbelül 10 perc alatt elvégezhető. Az újratelepítés három esete:

  • 1. az egygépes helyi kezelésben levő adatbázisos működésre, illetve
  • 2. a hálózatos/többfelhasználós helyi kezelésben levő adatbázisos működésre, és a
  • 3. a Távolimentés adattárhelyen szolgáltatott adatbázissal működésre szól.
  1. Az újratelepítés lépései egygépes helyben tárolt adatbázissal

    • Győződjön meg róla, hogy van-e biztonsági mentése. A biztonsági mentés kiterjesztése .mostbak. Ha nincs, akkor készítsen egyet a Fájl / Adatbázis mentése menüpont alatt. A biztonsági mentés feltétlenül szükséges az adatok (számlák, ügyfelek, stb.) visszaállításához. Ha gépmeghibásodás miatt problémás a mentés fájl visszakeresése, vagy visszaállítása az itt írtakat érdemes követni.
    • A Windows Gépház->Alkalmazások felületen távolítsa el a ProgramTECH MOST alkalmazást.
    • Ellenőrizze, hogy van e telepítve PostrgreSQL elnevezésű alkalmazás, ha van, akkor azt is távolítsa el.
    • Indítsa újra a számítógépet (ez nagyon fontos!).
    • Törölje le a C:\PROGRAMTECH_MOST könyvtárat.
    • Töltse le és futtassa a programtech_most_telepito.exe telepítő programot. A telepítés után Példa Kft és bemutató üzemmódban el kell indulnia a szoftvernek.
    • Az elmentett adatok visszatöltéséhez válassza a Fájl / Adatbázis visszatöltése menüpontot. Ellenőrizze a adatázis tartalmát a Bizonylatok / Bizonylat műveletekmenüben. Ha nincs biztonsági mentése, termékaktiválással a demo éles módba kapcsolható. Ekkor alakíthatók úgy is a tömbök (előtag megválasztás, első sorszám megadása), hogy a számlasorszám folytonossság biztosítva legyen.
  2. Az újratelepítés lépései szervezeti szerveren (vagy számítógépen) tárolt adatbázissal, hálózatos felhasználásban

    • Győződjön meg róla eredeti környezetében, hogy van e biztonsági mentése. A biztonsági mentés kiterjesztése .mostbak. Ha nincs, akkor készítsen egyet a Fájl / Adatbázis mentése menüpont alatt. A biztonsági mentés feltétlenül szükséges az adatok (számlák, ügyfelek, stb.) visszaállításához.
    • A felhasználói szoftver/ek újrateelpítése a munkaállomás/ok/on:
      • Töltse le és futtassa ezt a telepítő programot, de telepítés során csak a Felhasználói szoftver összetevőt jelölje ki: programtech_most_telepito.exe
      • A telepítés után a Bejelentkezés dialógusban (ahol a jelszót kell beírni) kattintson az Adatelérés fülre és ott írja be a szerver számítógép elérhetőségét (nevét vagy IP címét) és az adatbázis nevét (mely alapértelmezetten pt_most).
      • Az elmentett adatok visszatöltéséhez válassza a Fájl / Adatbázis visszatöltése menüpontot. Ha nincs biztonsági mentése akkor a termék aktiválásával éles módba kapcsolható.
    • Az adatbázismotor újratelepítése:
      • Ha az adatbázis szervezeti szerver számítógépen fut, az újratelepítéshez rendszergazda/ informatikus segítsége ajánlott, hiszen azon egyéb szoftvereket kiszolgáló adatbázismotorok is futhatnak. Töltse le és futtassa ezt a telepítő programot, de telepítés során csak az Adatbázismotor összetevőt jelölje ki: programtech_most_telepito.exe
      • Ha az adatbázis egyben munkaállomásként is szolgáló számítógépen fut, azon az 1. pont szerint szükséges elvégezni az újratelepítést.
  3. A felhőben működő ügyviteli szoftver újratelepítése, illetve további számítógépekre való installálása

    • Töltse le és futtassa ezt a telepítő programot, de telepítés során csak a Felhasználói szoftver összetevőt jelölje ki: programtech_most_telepito.exe
    • A telepítés után a Bejelentkezés dialógusban (ahol a jelszót kell beírni) kattintson az Adatelérés fülre és ott írja be 8 számjegyből álló felhőkódját.
Bizonyos antivírus szoftverek blokkolhatják a telepítési folyamatokat, aminek eredménye a telepítés után nem működő ügyviteli szoftver. Egy ilyen tipikus hiba, a Nem hozható létre kapcsolat, mert a célszámítógép már visszautasította a kapcsolatot.. A legtöbb probléma az AVG, Comodo és AVAST antivírus szoftverekkel van. Gyakorlatilag problémamentesen működik az ESET (fizetős) és a Windows gyártójának ingyenes eszközei Microsoft Security Essentials (ingyenes) vagy a Windows 10-ben alapértelmezetten elérhető Windows Defender. Ezek, és más antivírus programok beállítása, a megfelelő szoftveres háttér biztosítása a felhasználó szoftvereit üzemeltető informatikus feladata.