Mit kell tennem ha a nyomtatóból nem jött ki a számla vagy egyszerűen elveszett?

Rögzítéssel a program elkészültnek tekinti a számlát. A program - számítógép - nyomtató hármas együttműködésében ugyanakkor előfordulhat fennakadás, ekkor áll elő a kérdésben megfogalmazott helyzet. A nyomtató működésének elyreállítása után két lehetőség van a beállítások függvényében:

  1. Amennyiben a Törzsadatok / Bizonylat tömbök menüben adott számlatömb beállításainál a példányok megkülönböztetését választotta (Ez a számla két éldányban készült, ez az első példány...), a nyomtató kapcsolat vagy nyomtató meghibásodása esetén is elkészítettnek minősülő 2 eredeti példány után további eredeti nem készülhet.
    1. Amennyiben a vevő számára nem jelent esztétikailag problémát számlamásolat állítható ki a Bizonylatok / Bizonylat műveletek menüpontból a Nyomtat/ Néz gombon. A bizonylat címsorában 'Számlamásolat' szerepel.
    2. Amennyiben probléma számlamásolat átadása, érvénytelenítésre majd újra kiállításra van szükség. Ezek a műveletek egy-egy gombnyomással elvégezhetők a bizonylat műveletek listában az eredeti számla kiválasztásával, majd az Érvénytelenítés illetve a Másol gombokkal.
  2. Amennyiben a példányokat nem különböztetjük meg, a számlán nem kerül feltüntetésre a létrehozott példányszám. Így - a szigorú számadás követelményét betartva - bármikor készülhet további eredeti példány adott számláról. Tehát a számla az 1.A-ban leírt számamásolat készítési módon ismét elkészíthető, és a bizonylat címében 'Számla' szerepel majd.