Hogyan nyomtathatok számlamásolatot fájlba, hogy elküldhessem e-mailben?

Gyakori igény, hogy az adott bizonylatot, árajánlatot, szállítót vagy számla másolatot emailben kell az ügyfél részére eljuttatni. (Számla pdf csatolmányként való emailes küldése Magyarországon a papír számla elektronizálásának tekintendő a NAV 2013. májusban megjelent írása szerint!) Az erre legalkalmasabb formátum a pdf. A ProgramTECH MOST program kétféle megoldással rendelkezik.

PDF állomány küldése a bizonylat kiállításakor

Minden új bizonylat (kivétel számla) szállítólevél, árajánlat és díjbekérő a saját és vevői példányok nyomtatásakor emailben is továbbítható az ügyfél részére. Ehhez az adott ügyfélhez a Törzsadatok / Ügyfelek / Alapadatok menüpont alatt az be kell állítani a fogadó email címet, illetve a Fájl / Beállítások / Email menüben be kell állítani az emailek küldéséhez szükséges SMTP paramétereket. A harmadik beállítás a Törzsadatok / Bizonylattömbök, ahol adott tömbre a Módosítás gombon az Első példányt emailben küldje az ügyfélnek lehetőséget szükséges bepipálni.

Számla küldése emailben a Távszámla Modul vagy E-számla Modulsegítségével lehetséges.

PDF állomány küldése később

A Bizonylatok / Bizonylat műveletek menüpont alatt ki kell keresni a szükséges bizonylatot, majd a jobb alsó sarokban a Nyomtat-néz / Aktuális bizonylat menüre kell kattintani. A megjelenő dialógusban csak egy pdf fájl nevet kell megadni és létrejön a bizonylatot tartalmazó pdf állomány.

Hasznos volt ez az oldal?

Image CAPTCHA
Gépelje be a képen látható karaktereket.