Szeretném megtakarítani a postaköltséget. Hogyan küldhetem el e-mailben a számlát ügyfelemnek?

A számlán nem kell feltüntetni, hogy az eredeti vagy másolati példányt tartunk a kezünkben, 2010. szeptemebr 27-től ez a kitétel már nem szerepel az áfa törvény vooatkozó paragrafusában. Egyazon számla példányainak megkülönböztetése nem kötelező (ehhez ki kell kapcsolni a bizonylat példányok feltüntetését a Törzsadatok/Bizonylattömbök/Példányok megkülönböztetése jelölőnégyzetben). Ez korábban lehetővé tette a számlák ügyfél példány pdf változat emailben történő megküldését, amenyiben a számla befogadó a számlát papíron fogadta be, illesztette könyvelésébe, és őrizte meg a jogszabályban meghatározott ideig. A jelenlegi szabályozás szerint viszont ez a küldési mód maga után vonja, hogy az így kiküldött számlát a továbbiakban mind a kiállító, mind a befogadó elektronikus számlaként kezelje, annak minden kötelező techikai és adminisztratív feltételének megfeleltetve.


Ezért számla közvetlen emailben történő küldésre a papíralapú számlázást támogató modul nem alkalmas. Ezt váltja ki a ProgramTECH MOST Távszámla Modul és E-számla Modul. Nem számla típusú bizonyaltok, pl. díjbekérő, szállítólevél már a Számlázó Modullal is, közvetlenül emailben is eljuttatható a vevőhöz. A dokumentumok felhőbe is küldhetők s lehívhatók mobil eszközön vagy táblagépen is partnerünkkel való találkozón azonnali megtekintésre. Bizonylatok másolatainak továbbításáról a 23. GYIK kérdés szól. Számla küldése emailben témáról bővebben Elektronikus számlázás megvalósítása, átmenet távszámlával c. cikkben írunk.

Hasznos volt ez az oldal?

Image CAPTCHA
Gépelje be a képen látható karaktereket.